بازدید 17409
آلبی سلسته بر خلاف برزیل از دوزخ پنالتی‌ها گذشت

جام‌جهانی قطر | آرژانتین از جهنم برگشت، نیمار رفت و مسی ماند / لاله‌های نارنجی، زرد شد!

آرژانتین در بازی دراماتیک مقابل هلند، بازی دو هیچ برده را در دقیقه ۱۰۰ با تساوی عوض کرد و کار را به پنالتی کشاند، اما از سرنوشت غمبار برزیل فرار کرد و در آخرین ضربه این ضیافت تاریخی به نیمه‌نهایی صعود کرد تا حریف کرواسی باشد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ 10 December 2022

جام جهانی قطر پس از حذف نیمار و برزیل، از کابوس شکست و خروج لیونل مسی جان سالم به در برد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی آرژانتین شنبه شب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه لوسیل مقابل هلند صف‌آرایی کرد که در پایان نود دقیقه این بازی پس از ثبت نتیجه تساوی ۲ - ۲، در پایان ۱۲۰ دقیقه نیز تغییری حاصل نشد و این جدال نفسگیر به ضربات پنالتی کشیده شد و در ضیافت پنالتی‌ها آرژانتین ۴ بر ۳ پیروز شد.

جام‌جهانی قطر | آرژانتین از جهنم برگشت ، نیمار رفت و مسی ماند

آرژانتین با گلزنی ناهوئل مولینا در دقیقه ۳۵، با برتری راهی رختکن شد. شاگردان اسکالونی در نیمه دوم نیز صاحب یک ضربه پنالتی شدند که لیونل مسی در دقیقه ۷۳ توانست توپ را به تور دروازه لاله‌های نارنجی برساند.

در حالی که تماشاگران تصور می‌کردند، صعود آلبی‌سلسته به مرحله نیمه نهایی قطعی شده، لوئیس فن‌خال تصمیم گرفت ووت وگهورست را در دقیقه ۷۸ به‌ جای ممفیس دپای به زمین بفرستد که همین تعویض، ورق را برای هلند برگرداند. وگهورست با گلزنی در دقیقه ۸۳ توانست فاصله را به یک گل برساند و در دقیقه ۱۱+۹۰ نیز دروازه آرژانتین را گشود تا بازی در وقت‌های اضافه دنبال شود.

 

جام‌جهانی قطر | آرژانتین از جهنم برگشت ، نیمار رفت و مسی ماند

جام‌جهانی قطر | آرژانتین از جهنم برگشت ، نیمار رفت و مسی ماند

وگهورست به نخستین بازیکن تاریخ هلند تبدیل شد که در جام جهانی به عنوان بازیکن تعویضی موفق به ثبت دبل می‌شود.
گل دوم او در دقیقه ۱۰۱ به دیرهنگام‌ترین گل دور حذفی تاریخ جام جهانی تبدیل شد. وگهورست تنها دو شوت داشت که هر دو به گل تبدیل شد.

 

وقت اضافه این مسابقه هم گلی نداشت تا ضربات پنالتی برنده دومین مسابقه یک‌چهارم نهایی را نیز تعیین کند. لیونل مسی، لئاندرو پاردس، گونزالو مونتیل و لائوتارو مارتینز پنالتی‌های آرژانتین را تبدیل به گل کردند و انزو فرناندز پنالتی آلبی‌سلسته را از دست داد.

تئون کوپمینرس،  ووت وگهورست و لوک دی یانگ نیز گلزنان هلند در ضیافت پنالتی‌ها بودند و ویرجیل فن دایک و استیون برگویس در گلزنی از روی نقطه پنالتی ناکام ماندند تا آرژانتین راهی چهار تیم پایانی جام شود.

متئو لاهوز داور اسپانیایی این بازی به خورین تیمبر، ووت وگهورست، ممفیس دپای، استیون برخویس و استیون برخواین از هلند و مارکوس آکونیا، کریستین رومرو، لیساندرو مارتینس، لیونل مسی، نیکولاس اوتامندی، لئاندرو پاردس، گونسالو مونتیل و خرمن پزلا از آرژانتین کارت زرد نشان داد.

هلند که کامبکی دیدنی مقابل آرژانتین به ثبت رسانده بود و نمایشی عالی از خود نشان داد، در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد تا با جام وداع کند.

جام‌جهانی قطر | آرژانتین از جهنم برگشت ، نیمار رفت و مسی ماند / لاله‌های نارنجی، زرد شد!

آرژانتین در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ نیز در ضربات پنالتی بر هلند غلبه کرده بود و به فینال جام راه یافت که در فینال مغلوب آلمان شد. در این مسابقه همچنین لیونل مسی که پیشتر جام جهانی ۲۰۲۲ را آخرین حضور خود در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان دانسته بود، موفق شد رکورد گابریل باتیستوتا را شکسته و با دهمین گل با او برابری کند.

آلبی سلسته با برتری در این مسابقه، خود را به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ رساند و از ساعت ۲۲:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۲ آذر، به مصاف کرواسی خواهد رفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
کرواسی از الان دارن فکر میکنه همه ش توپ بلند بریزه رو دروازه آرژانتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
اگر ایران مربی کارکشته ای مثل میلی کهن داشت الان ما بودیم که بجای آرژانتین و برزیل به جام حذفی جام جهانی میرفتیم
زنده باد لیونل مسی
واقعا جای ایران خالیه، از دست مافیای امریکایی و مدیریت غرب گدایی که فوتبال قوی‌مارو به چه روزی انداختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
از افتخارات تيم لطفا بگو
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
مافیای آمریکایی چیه دیگه بابا بس کنید. توهم آمریکا رو از سر بیرون کنید. فوتبال قوی ما؟!!
آرژانتین قهرمانه
نگاه غرب گدایی مدیران فوتبال نبود با مربی وطنی یا حداقل مربی نزدیک به فرهنگ ایرانی اسلامی قطعا ما هم تا مراحل بالا میرفتیم
پاسخ ها
هیچکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
تو صادقانه حرف نمی زنی حتی طرفدار مربی ایرانی وفرهنگ اسلامی هم نیستی.تو میخواهی بین مردم دو قطبی ایجاد کنی نه مذهبی هستی نه ملی هستی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
چه کاممت زشتی انگار چهل ساله ما يه پاي فيناليم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
بابا با کی کار داری؟! ما کجای فوتبال بودیم؟ یه جوری نظر می‌دین انگار تاریخچه برزیل رو پشت سرمون داریم. ما نهایت یه تیم درجه سوم هستیم. تو آسیا هم بیش از چهل ساله کاری نکردیم
هلند مدرن و به روز بازی میکرد و آرژانتین سنتی و قشنگ ولی تجربه آرژانتینیها باعث بردشون شد .
ما مربیان داخلی دامثال مایلی کهن کم نداریم می تونست تیم رو قهرمان کنه یا نشد حداقل بشینه گریه کنه
واقعا آدم نگاه میکنه بچه های ما بالاتر از اینا بودن همین مسی پنالتی هاش خیلی ساده بودن بیرامی بود هر دو تاشو براحتی می گرفت مهار می کرد با دست پرتاب می کرد تارمی میزد تو گلشون. ایرانی ها آریایی هستن اما مسی آریایی نیس هوش تارمی خیلی بالاتر از مسی هستش
تیم های کراواسی وهلند بیان از تیم ایران یاد بگیرند غیرت وجندگی رو
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی